نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها
گزینه‌های مربیگری روی میز کمیته فنی تکواندو

مداح ابقا می‌شود، مقانلو شاید

  • کد خبر: ۱۶۹۶۶۶
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
مداح ابقا می‌شود، مقانلو شاید
گزینه‌های مربیگری روی میز کمیته فنی تکواندو مشخص شدند.

پس از نتایج ضعیف تیم‌ملی تکواندو مردان در مسابقات قهرمانی جهان، زمزمه تغییرات در کادر فنی شنیده می‌شود. شاگردان بیژن مقانلو در مسابقات جهانی باکو، دو برنز کسب کردند و شش عضو دیگر این تیم توفیقی در کسب مدال نداشتند و عملکرد کلی تیم از لحاظ فنی هم بحث‌برانگیز بود، اما در رم و مسابقات گرندپری این تیم دو فینالیست داشت و دو نقره و یک برنز به‌دست آورد تا کارنامه مقانلو در این مسابقات نزدیک به قبولی باشد.

با این حال، تیم بانوان در هر دو رویداد عملکرد خوبی داشت. ناهید کیانی تکواندویی در کلاس جهانی به نمایش گذاشت و در باکو اولین‌بار تکواندو بانوان ایران را صاحب طلای جهان کرد. این طلا تیم بانوان را روی سکوی جهانی و جایگاه پنجم، آن هم برای نخستین‌بار قرار داد.

شاگردان مداح در برخی وزن‌ها عملکرد فنی خوبی نداشتند، هرچند در دو وزن وضعیت خاصی رقم خورد تا دو نماینده ایران نتوانند از توانایی فنی‌شان بهره لازم را ببرند. در ادامه، این تیم در مسابقات گرندپری رم یک نقره و یک برنز کسب کرد. در این اوضاع شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در هفته پیش‌رو اعضای کمیته فنی جلسه‌ای برگزار می‌کنند و عملکرد تیم‌های بانوان و آقایان را بررسی خواهند کرد؛ جلسه‌ای که باید انتظار داشت چندساعت به طول انجامد.

مینو مداح و بیژن مقانلو طبق سال‌های گذشته باید در این جلسه حاضر شوند و از عملکردشان در این دو رویداد دفاع کنند. با وجود این، رأی اعتماد دوباره به مینو مداح قطعی است، اما مقانلو برای ادامه‌دادن با تیم‌ملی کار سختی برای جلب رضایت اعضای کمیته فنی خواهد داشت. اعضای کمیته فنی از افراد تحصیل‌کرده و قهرمانان تکواندو هستند که در این بین یوسف کرمی مسابقات را از نزدیک شاهد بوده است و شاید بهتر بتواند در این‌باره نظر بدهد. هادی افشار نیز در گفت‌وگوی چند روز پیش با ایرنا نشان داد که بیشتر از هر چیز به منافع تکواندو فکر می‌کند.

اما اعضای کمیته فنی باید یک نکته مهم را مدنظر داشته باشند. در اوضاع کنونی تغییر کادر فنی چندان منطقی نیست. زیرا فقط شش‌ماه تا پایان سال میلادی و بسته‌شدن سیستم رنکینگ زمان داریم؛ ماه‌هایی پراهمیت که دو مرحله گرندپری در فرانسه و چین، مرحله نهایی گرندپری در انگلستان، بازی‌های آسیایی و درنهایت گرنداسلم را خواهد داشت. کادر فنی که تا اینجا کار را پیش برده است، بهتر می‌تواند تیم را هدایت کند. حضور کادر فنی جدید با تفکرات جدید و حتما تغییر شیوه تمرین که اعضای تیم برای هماهنگی با آن دست‌کم سه ماه زمان نیاز دارند، امکان دارد فرصت‌های پیش‌رو را در کوتاه‌مدت از تیم ایران بگیرد.

تغییر کادر فنی شمشیری دولبه است و شکست احتمالی را نه کادر فنی جدید و نه کادر فنی قبلی نمی‌پذیرد و پیروزی احتمالی را نیز هردو از آن خود می‌دانند. به نظر می‌رسد اگر به کادر فنی کنونی اعتماد شود تا این شش‌ماه را بدون دغدغه در مسابقات حضور یابد، می‌توان به موفقیت امیدوار بود. البته شاید لازم باشد کادر فنی با یکی‌دو مربی طرازاول تقویت شود و همچنین نظارت بیشتر روی بدن‌سازی نفرات باشد.

حضور روان‌شناس و پزشک در تیم نیز از الزامات است و بحث آنالیز دقیق حریفان نیز از دیگر موارد مهمی است که از نیاز‌های تیم‌ملی تکواندو محسوب می‌شود. این‌ها راهکار‌هایی است که می‌تواند به سود تیم‌ملی باشد تا تیمی که به قول مقانلو روی ریل افتاده است، با تدارک بهتر و خیال آسوده کادر فنی و اعضای تیم، به سوی کسب موفقیت‌های بیشتر گام بردارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->